strona główna

recenzje

wywiady

z wysokiej półki

rozmaitości

galerie „przeciągu”

archiwum

archiwum aktualności


numer 2 / 2007

Zajrzyj do środka



wyślij do redakcji

zespół redakcyjny

wydawca


interesujące odnośniki

wejdź na F O R U M


Zmień skórkę:
       

numer 1 / 2007


Patriotyzm jutra

Magda Marciniak

„Patriotyzm to szacunek dla ludzi, miejsca oraz rodzimej tradycji. Jest to uczucie, ale i postawa, która skłania do pracy na rzecz wspólnego dobra, nawet jeśli czasem trzeba coś poświęcić. Dzisiaj w Polsce wielu ludzi zadaje sobie pytanie o sens patriotyzmu oraz jego znaczenie” (www.nck.pl)

Czy zauważyliście już billboardy, które swoją treścią odróżniają się zdecydowanie od innych? To, co sprawia, że są oryginalne to ich przekaz. Przedstawiają zawsze dwie osoby: starą po jednej, a młodą po drugiej stronie. Obydwie łączy patriotyzm. Staruszkowie walczyli dawniej na wojnie, narażając swoje życie dla dobra Polski, a młodzi działają na różne sposoby dla dobra kraju. Pomysłodawcą akcji „Patriotyzm Jutra” jest minister kultury i dziedzictwa narodowego Kazimierz Michał Ujazdowski. Kampania społeczna ma na celu pobudzenie w młodych obywatelach ducha patriotyzmu. Pokazania, czym on właściwie jest. Rośnie potrzeba debaty o patriotyzmie, bo coraz większa liczba młodzieży nie potrafi odpowiedzieć na pytanie, czym jest patriotyzm i czy czują się patriotami.
Wychowanie patriotyczne wbrew pozorom jest potrzebne, ale może niekoniecznie w formie proponowanej w sejmie. „Patriotyzm jutra” jest przykładem na to, że szkoła nie jest jedynym miejscem, gdzie dzieci mogą nauczyć się, jak postępuje patriota.
Dowodem na istnienie braków wśród polskiej młodzieży jest ankieta, którą przeprowadziłam w mojej klasie. Na pytanie: Kto napisał tekst hymnu narodowego? tylko 25% (spośród grupy 16 osób) wiedziało, że jest to Józef Wybicki! Co ciekawe, tyle samo uczniów wskazało na gen. Henryka Dąbrowskiego.
Fakty są przykre, ale prawdziwe. Sprawa banalna okazała się przeszkodą dla przeciętnego gimnazjalisty z dobrej szkoły.
Czy patriotyczne billboardy pomogą? Na wyniki trzeba jeszcze trochę poczekać.

Magda Marciniak
przeciąg 1/64 2007


pierwszy poprzedni spis następny ostatni
pobierz plik PDF (rozmiar 3129 kB)


ARTYKUŁY - Zajrzyj do środka


Okładka: Marek Zakrzewski

Redaguje kolegium:
• Dominik L. Bieczyński (sekretarz red.)
• Zuzanna Fimińska (red. naczelny)
• Magdalena Genow (red.programowy)
• AgnieszkaTokarska (red. graficzny)

Zespół redakcyjny:
• Marta Bartkowiak
• Tomasz Bendlewski
• Martyna Nicińska
• Krzysztof Nowak
• Barbara Oleszek

Współpraca:
• Wioleta Genow
• Sonia Maćkowiak
• Magdalena Marciniak
• Artur Rakowicz
• Michał Wożniak
• Jan Zujewicz

Zajrzyj do środka



Wszystkich zainteresowanych działalnością
w PRZECIĄGU prosimy o kontakt:
redakcja@przeciag.pl

MOŻESZ ZGŁOSIĆ SIĘ W KAŻDEJ CHWILI


 

Nasi dobroczyńcy:


Wydawnictwo Naukowe
PWN SA

 


Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu

 


Platforma Medialna PMedia.pl

 


Akademia Nauki

 


PASO

 


Profi-Lingua

 


Paweł Kaczmarek

 

Drukarnia "AMK"
62-025 Kostrzyn Wlkp.
ul. Sienkiewicza 5

 

 

SUFLER 2006


 
magazyn młodzieżowy „przeciąg”      

copyright © 1995-2006 Wydawnictwo New Ton designed by: Henryk Cieszyński
- Kursy pierwszej pomocy